Kanonik bir etiket nedir?
Kanonik etiket, arama motorlarının aynı sayfanın birden çok
sürümüyle ilgilenmesine yardımcı olabilecek bir web sayfasına yerleştirilmiş
küçük bir kod parçasıdır. En popüler arama motorlarından üçü tarafından
desteklenir ve web yöneticilerinin çoğaltılabilecek içerikler için tercih
edilen bir adres belirtmesine izin verir. Arama motorları kredi notum düşük nasıl kredi çekerimgenellikle
bu isteği onurlandırır ve sayfaları indekslerken tercih edilen adresi kullanır,
ancak belirli durumlarda bunu göz ardı edebilir. Aslında, <link>
etiketinin bir öğesi olan kanonik etiketler, hem göreli hem de mutlak yollar
ile kullanılabilir, ancak genellikle alanlar arasında gidemez.
2009'un başlarında, üç büyük arama motoru, web üzerindeki
yinelenen içeriğin ele alınmasına yardımcı olmak için kanonik etiketi
kullanmaya karar verdiler. Benzer veya benzer web sayfalarına genellikle birden
çok web adresinden veya http://example.com, http://www.example.com ve http:
//www.example gibi Tekdüzen Kaynak Konum Belirleyicileri (URL'ler)
erişilebilir. com / index.php. İçerik yönetimi sistemleri, e- ticaret
platformları ve wiki yazılımı, bir kategorinin sıralama sırasını değiştirmek,
bağlı kuruluş bağlantılarını izlemek veya bir makalenin veya sayfanın önceki
sürümlerine erişmek için biraz farklı URL'lerin kullanıldığı dinamik olarak
sayfalar da oluşturabilir.
Birbirinden farklı adreslere sahip yinelenen sayfalar, bir
sayfanın arama sonuçlarında nerede sıraladığını belirlemek için bağlantı
popülerliğini kullanan arama motoru algoritmalarına karşı çalışabilir . İki
farklı URL'yi gösteren 300 bağlantı içeren bir web sayfası, arama motorunun
dizinleme yazılımına yalnızca 150 bağlantı içeren tek bir sayfa olarak görünebilir.
Arama motorları , web yöneticisi araçlarında tercih edilen URL ayarları sunarak
, en uygun adresi tahmin etmek için kendi dahili algoritmalarını geliştirerek
ve istekleri yeni bir URL'ye yönlendiren sunucu tarafından oluşturulan bir
durum kodu olan 301 yönlendirmesine uymak suretiyle, geçmişte sorunla uğraştı .
Kanonik etiket, web geliştiricilerinin belirli bir URL'yi
bir sayfanın tercih edilen sürümü olarak işaretlemesinin bir yoludur. Benzer
veya yinelenengelir belgesiz kredi veren bankalar içeriğe sahip tüm web sayfalarına yerleştirilmesi gereken
küçük bir kod pasajıdır, ancak web sunucusunun ayarlarında herhangi bir
değişiklik yapılmasına gerek yoktur. Çoğu arama motoru bunu bir komuttan ziyade
“güçlü bir ipucu” olarak görüyor, yani zayıf bir şekilde uygulanan veya tamamen
farklı bir sayfaya işaret eden bir kural dışı etiketin göz ardı edilebileceği
anlamına geliyor. Kod sadece arama motorları için anlamlıdır; web tarayıcıları
kurallı etiketleri göz ardı eder.
Adına rağmen, kurallı bir etiket, gerçek bir
"etiket" değil, yaygın olarak kullanılan <link> etiketine
uygulanabilen bir öğedir. <Link rel = "canonical" href =
"http://www.example.com/about. Html " /> koduyla işaretlenmiş bir
sayfa, bir arama motoruna içerik için tercih edilen veya kanonik URL’nin http:
// olduğunu belirtirdi /www.example.com/about.html. Kodun "rel =
canonical" kısmı bir arama motoruna "href =" içindeki URL'nin
kurallı bir bağlantı olduğunu bildirir. 301 yönlendirmesinin aksine, bazı arama
motorları mutlak yollar kullanmanızı önerse de, kanonik bir etiket hem mutlak
hem de göreceli yollarla kullanılabilir. Bununla birlikte, 301 yönlendirmeleri
farklı bir alana işaret edebilirken, çoğu arama motoru yalnızca aynı alan
adındaki kanonik bağlantıları destekler.
Yorumlar
Yorum Gönder