ITIL & Reg; nedir?
ITIL®, Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi anlamına gelir
ve bilgi teknolojisi (BT) yönetimi için en iyi uygulama yöntemlerini ana
hatlarıyla açıklayan bir dizi kitap ve derstir. ITIL®, dünya çapında binlerce
kuruluş tarafından kullanılmaktadır. Yöntemler, BT servis sağlayıcılarının, BT
yöneticilerinin ve yöneticilerinin ve bilgi işlem departmanlarının BT
departmanlarının hizmetlerinin kalitesini iyileştirmelerine yardımcı olabilir.
Hizmet yaşam döngüsü olarak da adlandırılan, BT'nin nasıl işlediği, büyük iş
dünyasıyla nasıl bir ilişki kredi notum düşük nasıl kredi çekerimiçinde olduğu ve potansiyel olarak nasıl geliştirilebileceği
hakkında bir harita sağlar. ITIL®, Birleşik Krallık ve diğer ülkelerde Hükümet
Ticaret Ofisi'nin (OGC) tescilli markasıdır.
ITIL®'e göre, BT yönetiminin beş temel yönü vardır:
strateji, tasarım, geçiş, işletme ve sürekli iyileştirme. Bu beş özellik, bir
BT departmanının tasarımdan işletime bakımdan işlevlerini kapsamaktadır. Hedefi
ITIL sürecinin BT kaliteli işletmelere hizmet geliştirmektir, bu nedenle
program, iş ve BT hizmet arasında entegre bir ilişki oluşturma konusunda bir
hayli odaklanır. ITIL® materyalleri, BT yöneticilerine, belirli bir BT
organizasyonunun ihtiyaçlarını karşılamak için özelleştirilebilecek ayrıntılı
ve kapsamlı açıklamalar, kontrol listeleri ve prosedürler sunar.
ITIL®, orijinal olarak 1989 ve 1995 arasında İngiltere'de 31
cilt üzerinde yayınlandı. Birleşik Krallık Merkez Ofisi ve Telekomünikasyon
Dairesi (CCTA) tarafından görevlendirilmişti, o zamandan beri onun
Majestelerinin Hazinesi olan OGC tarafından değiştirildi. İlk sürümde,
programın kullanımı çoğunlukla İngiltere ve Hollanda ile sınırlıydı, ancak o
zamandan beri kısmen ticari çıkarlardan bağımsızlığına bağlı olarak dünya
çapında popülerliğe ulaştı.
Sistem daha sonra 2000 ve 2004 yılları arasında yayınlanmış
yedi kitaplık bir dizi daha gözden geçirilmiş ve yoğunlaştırılmıştır. Yeni
gözden geçirilmiş bir Versiyon 3, baskı ve web ile desteklenen, BT'nin temel
yönlerini kapsayan bir dizi beş kitap olarak 2007 yılında ortaya çıkmıştır.
tamamlayıcı konular üzerine yayınlar. 2007'den itibaren, gelir belgesiz kredi veren bankalarOCG,
ITIL® sertifikasyonunu ve talimatlarını yönetmek için APM Group ile sözleşme
yaptı .
ITIL®'de sunulan kurslar, BT uygulayıcılarının akredite
kurumlardan en iyi uygulama yöntemlerini öğrenmelerine izin verir. Kursları
alan yöneticiler, kursun ne kadar ITIL® programını kapsadığına bağlı olarak
çeşitli sertifika düzeylerine ulaşabilirler. Seviyeler, programın temellerini,
temel yaşam döngüsü kavramlarından birine odaklanan kurslara, beş ana kitabı ve
bazı ek materyalleri kapsayan uzmanlık seviyesindeki bir kursa, giriş dersine
kadar uzanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder